Josephine

En andra chans..

Publicerad 2013-01-17 13:04:00 i Vardagligt,

Jag läser en del stora bloggar som bedrivs av både tjejer och killar, brukar kolla videobloggar också som dom lägger upp och ofta när dom har lagt upp något på bloggen som kan väcka känslor eller skapa diskussion bland folk så brukar jag kolla in kommentarerna. Jag ser både kommentarer från en massa haters och många som berömmer osv.

För en liten stund sen så satt jag och kollade på en video där en kille som driver en blogg, varit med i dokusåpa och gjort en serie på youtube berätta helhjärtat och öppet att han missbrukat droger och varit en idiot mot vänner och familj och han ber om ursäkt. Jag skrollar ner och ser vad folk har skrivit och blir otroligt förbannad och frågar mig själv.. den där andra chansen, den borde väl vara till för alla? eller är det bara vissa utvalda?
Någon skrev till denna kille att det finns många i denna värld som har det värre än honom och att han inte skulle sitta och tycka synd om sig själv.
Men vadå värre än honom? Han förtjänar väl en andra chans lika mycket som någon annan? Man kan inte jämföra tragiska händelser med varandra.. Det handlar om vad som är värst för en själv.. kanske är detta det värsta killen varit med om i sitt liv, då borde väl han också få en chans till att visa sin omgivning att han kan bli bättre och drogfri? Alla människor är, enligt mig, värda en andra chans, för att bevisa motsatsen till första misstaget.

Bara en tanke som slog mig. Tyck till?
 

Kommentarer

Postat av: Viktkamp

Publicerad 2013-03-09 17:51:30

Tur det finns såna som dig som ger otroligt mycket positiv energi!!! Tack för din fantastiska kommentar <3
Jag har *peppar peppar* aldrig fått någon elak kommentar på min blogg. Vilket jag är oerhört glad för!
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela