Josephine

Om människor har problem med dig....

Publicerad 2013-01-14 13:06:44 i Vardagligt,

kom alltid ihåg, det är deras problem!
 

Tankarna har som vanligt flödat så sjukt mycket senaste dagarna. Ett av mina nyårslöften var att jag detta år ska börja tänka på mig själv, min ork och min vilja. Jag försöker ofta ligga folk till lags utan att ens har ork till det. 
Kan ju erkänna att jag redan har brutit mitt löfte.
Men vad kan man göra? Det är bara att försöka igen! 
 
Grunden till detta löfte är att jag har så fruktansvärt svårt att säga nej till vissa människor. Vissa dagar vill man bara vara själv. Man vill men kanske inte orkar sitta och vara glad och trevlig när man i själva verket sjunker mot botten.
Vill absolut inte att någon ska känna sig utpekad för det handlar inte om någon specifik person utan de flesta i min närhet. Ibland behöver man bara vara ensam. Och jag tycker om att vara själv, oftast.
 
Sen är det inte alltid det handlar om det, ibland kanske jag inte vill göra en särskilt sak, åka dit eller göra det, men gör det ändå för att vara snäll, men om jag inte vill egentligen så är det ju inte särskilt snällt mot mig själv och det är ju faktiskt sitt eget liv man ska ta hand om.
 
Så iallafall, nu ska jag göra ett nytt försök, säga nej när jag inte vill eller inte orkar, och jag hoppas att mina vänner förstår utan att bli upprörda. Svarar jag inte i telefonen så kanske jag inte orkar prata, eller så gör jag något annat. Oavsett vad så är det inget jag måste förklara, det kanske låter spydigt men så känner jag.
 
Jag älskar mina nära och kära, det ska dom/ni alltid ha i vetskap, men ibland så är orken bara borta. Så säger jag nej så betyder det inte att jag inte vill, jag behöver bara tid för mig själv. 
 
Nu blev det lite rörigt och djupt, men det behövdes..
Hädanefter ska jag fokusera och dessutom vara ärlig mot mig själv. Kommer nog dela med mig mycket av det på bloggen eftersom jag behöver ett ställe att skriva av mig på.
 
Ha det bäst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela